Mobil telefon: Sony Ericsson Elm
Aesthetical:
- Telefonen er designet med udgangspunkt i en målgruppe der prioriterer det ydre design højt . Den er tynd, let, ligger godt i hånden og er enkel.
- Telefonen er også designet mhp. en målgruppe der prioriterer de miljømæssige hensyn højt, da telefonen er fremstillet af genbrugsmaterialer.
- Bevægelighed i design som indikerer fremdrift og miljøvenlighed (er lavet af genbrugsmaterialer og har samtidig "miljøvenlige" funktioner såsom en skridttæller og en funktion som indikerer hvornår en opladning er fuldendt.
- Telefonen er designet med udgangspunkt i en målgruppe der prioriterer det ydre design højt . Den er tynd, let, ligger godt i hånden og er enkel.
- Telefonen er også designet mhp. en målgruppe der prioriterer de miljømæssige hensyn højt, da telefonen er fremstillet af genbrugsmaterialer.
- Bevægelighed i design som indikerer fremdrift og miljøvenlighed (er lavet af genbrugsmaterialer og har samtidig "miljøvenlige" funktioner såsom en skridttæller og en funktion som indikerer hvornår en opladning er fuldendt.
Ethical:
- Miljøbevidsthed for indtjeningens skyld?
- Mobiltelefoner involvere andre, ufrivilligt, i ens liv (via samtaler i f.eks tog, bus osv.)
- Tilstedeværenhed, hvor og hvornår er det ok at bruge sin mobiltelefon?
- Hvis man køber telefonen hjælper det på ens "CO2-samvittighed" (nyt begreb).
- Hvis man køber telefonen hjælper det på ens "CO2-samvittighed" (nyt begreb).
Political:
- Miljøbevidst design
- Sony Ericsson vil sende et politisk budskab om, at de er et miljøvenligt firma, da det for tiden er et populært "brugeremne".
Ideological:
- Miljø-ideologisk (at gøre verden til et bedre sted at leve).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar